Kapan (2017) "Süslü Organ Mafyaları"

kapanfilm
Filmin Orijinal Adı: Get Out
Filmin Türü: Korku ve Gerilim
İMDB Puanı: 7,8 / 10 
Yönetmen: Jordan Peele
Oyuncular: Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener
Süre: 104 Dakika

    Yine saygıdeğer filmgundemi blogu sayesinde haberimizin olduğu bir filmdir kendisi. Başından sonuna gerilimi eksik olmayan neler dönüyor dostum burada diye baktığımız bir yapım. Şimdi hemen baştan söyleyelim öyle abartıldığı kadar muhteşem değil ama bir şekilde sizi çekiyor ve izletiyor. Irkçılığın yeniden tartışıldığı şu günlerde açılıp izlenesi fazla da korkutmayan ama gerim gerim geren bir film olduğu da kesin.

Bu İşte Bir Pislik Var

    Chris adlı siyahi abimiz beyaz bir kızla yani Rose ile birlikte. Filmin geçtiği dönemde bu birlikteliğe pek sıcak bakılmıyor. Ama Rose'ın ailesi görmüş geçirmiş bir aile. Yani biz öyle sanıyoruz. Gel diyorlar evladım tanışalım seninle. Bir de ne iyi davranıyorlar Chris'e. Canım cicim diye takılıyorlar. Chris akıllı adam. Ulan diyor bu devirde böyle aile olmaz. Kesin bu işte bir pislik var. Biz de izlerken aynen öyle diyoruz. Chris akıllı ama aynı zamanda salak aşık. Rose ile arası bozulmasın da istiyor. Gümbür gümbür gelen tehlikeyi bu aşkından dolayı görmezden geliyor. 

korkuu

    Film ilerledikçe yavaş yavaş düğüm çözülüyor. Chris aile ile birlikte zenginlerin olduğu bir bahçe partisine katılıyor. Partideki herkes bir garip. Chris'i gören ona hal hatır sormak yerine sağını solunu inceliyor. Kimisi ooo ne kuvvetli kolların var kimisi ooo ne güzel gözlerin var kimisi ooo ayaklar da maşallah pek etliymiş diyor. Biz bu esnada yoksa bunlar yamyam mı diye düşünürken pat Chris yokken bir açık artırma oluyor. Peki ne satılıyor. Chris satılıyor. La adamı bildiğin kurbanlık koyun gibi satıyorlar. Parayı veren Chris'i alıyor. Biz tam kesin bunlar yamyam diye düşünürken Chris kurtulmanın eşiğinden dönüyor. Adam iyice işkillenmiş sevgilisine gidelim diyor da Rose burun kıvırınca kalıyor. Salak aşık işte.

Geç İçeri Evladım

     Chris yine evden ayrılmanın eşiğinde bu sefer Rose'ı ikna ediyor. Tam gidecekken Rose'ın eşyaları arasında büyük sırrı çözecek fotoğraflara ulaşıyor. Meğersem daha önce sevgilim olmadı diyen bizim Rose'ın bilmem kaç tane sevgilisi olmuş. Sıkı durun hem de hepsi siyahi! Kız bildiğin karadul. Yakalayıp getiriyor evde ailesine teslim ediyor. Ailesi ne yapıyor? Bildiğin organ mafyası bunlar. Adamların bedenleriyle o yaşlanmış zenginlerin bedenlerini değiştiriyorlar. Boşuna bakmamışlar bizim Chris'in sağına soluna.

bakchris

    Chris ihanetin ağırlığıyla tüm gerçeği az buçuk kavrarken aile bunu daha önce sağladıkları hipnoz üstünlüğüyle alt ediyor. Aha biz tam her şey bitti derken Chris bir şeklini bulup kurtuluyor. Organ mafyası süslü ailemizi de tek tek avlıyor. En sona pompalıyla Rose kalıyor Chris'e ama ben seni seviyorum demeye kalkıyor da Chris bu sefer yemiyor. 

Neden Neden...

   Filmin konusunda her şey iyi hoş da neden özellikle siyahiler sorusuna cevap yok. Tamam organ değişimi falan filan da sağlam beyazlardan yapın abi neden siyahiler. Hem siyahilere ırkçılık yapacaksınız hem de onların bedeninde yaşamaya kalkacaksınız. Garip bir durum. Bunun dışında öyle beden değişimi gibi büyük ameliyatı tek bir kişinin basit bir ameliyathanede yapacak olması da gözümüzden kaçmadı. Hem bir de beden değişimine ruh teslim diye bir kural mı var orasını da çözemedik.

    Kapan filmi geneli itibariyle izlenesi bir korku gerilim olmuş. İzlerseniz sizi sıkmaz. Üstüne düşünürsünüz. Özellikle korku türünü sevenler ve artık ani ses veya cinli perili korkutmadan bıkanlar için güzel bir alternatif. İzleyin deriz.


Fragman:


Paylaş Google Plus

Yazar Karasal Anten

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

2 yorum:

  1. Bu filmi bir ara bloglarda çok sık görüyordum. Hatta izleyeceğim diye not almıştım ama daha sıra gelmemişti. Hatırlattığınız için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  2. Kapan filmi merak duygusunu uzun sure ayakta tutan bir filmdi bana göre. Bir de garip bir şekilde mizahiydi. Başroldeki oyuncunun yaşadığı garipliklere karsi sergiledigi tutumun bunda etkisi vardı.
    İzlerken korktuğumu söyleyemem ama gerilim anlamında fena değildi. Filmin başındaki Run Rabbit Run şarkısı filme çok uygundu.
    Kapan filmi hakkında yazdıkça aklıma gelen o kadar çok detay var ki...
    Psikopat ailenin siyahları kurban olarak seçmesini, beyaz ırkı kendilerinden sayması nedeniyle tercih etmediklerini düşünüyorum. Siyahi birini öldürmek mübah beyaz birini öldürmek günah diye düşünüyorlardı herhalde...
    Dobra dobra bir film yorumu olmuş. Okurken keyif aldım. Ayrıca paylaşım için teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil